Speculaas in de Sun - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Edwin en Kim Zuidema-Nikijuluw - WaarBenJij.nu Speculaas in de Sun - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Edwin en Kim Zuidema-Nikijuluw - WaarBenJij.nu

Speculaas in de Sun

Blijf op de hoogte en volg Edwin en Kim

09 December 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Jullie mogen best weten in het koude Nederland,
dat ik afgelopen weken menig morgen door emoties werd overmand.

Ik had de avond daarvoor nog zo mooi een liedje gezongen voor Sinterklaas,
extra hard zodat het in Nederland te horen was voor hem en zijn Pieterbaas.

Ook had ik wat koffie, water en een wortel klaargezet voor de Sint en zijn paard,
Maar de volgende ochtend was ik toch elke keer weer van de kaart.

Ze hadden mijn tekening en de koffie niet eens aangeraakt,
alleen een halve wortel was door de ratten soldaat gemaakt.

Huilend en snikkend vroeg ik aan Kim mijn vrouw,
maar ik ben het hele jaar toch lief geweest, snap jij dat nou?

Kim legde mij uit dat het dit jaar misschien wat langer zal duren,
maar we kunnen Sinterklaas gewoon gaan vieren met onze buren.

Misschien zit er nu niets in die slipper van jou,
maar a.s. zaterdag komt Cambodja Piet naar Sen Monorom town.

En inderdaad afgelopen zaterdag kregen we een pakje van de Sint,
en was ik weer zo blij als een kind.

’s Avonds hebben we een heus Sinterklaas feest mogen vieren,
met ‘gluhwein’, hutspot en lachen en tieren!

Veel van onze vrienden vonden het maar een raar ritueel,
vooral over Zwarte Piet vroegen ze veel.

‘Edwin en Kim, is dat geen discriminatie?’ vroegen onze buren,
Nee, was het antwoord, slechts een verschil in culturen.

Kortom, we hebben een heerlijk avondje gehad,
met pepernoten, snoep en van alles wat.

Ik wil bij deze mijn excuses aanbieden aan de Sint en Piet,
al dat vloeken en tieren, dat meende ik natuurlijk niet.

Nu ga ik verder eten van mijn letter van chocola,
De groetjes van ons, hier in Cambodja.

Edwin en Kim


  • 09 December 2012 - 10:11

    Rosanneke:

    Sprakeloos door dit geweldige stukje proza...
    liefs van Rosa! ;-)

  • 09 December 2012 - 13:06

    Benjamin:

    Het heeft me tot tranen geroerd dit dichtgeweld....hulde, hulde! En fijn dat jullie ervan genoten hebben!

  • 09 December 2012 - 13:06

    Benjamin:

    Het heeft me tot tranen geroerd dit dichtgeweld....hulde, hulde! En fijn dat jullie ervan genoten hebben!

  • 13 December 2012 - 19:57

    Sandra:

    Ik zal eens op facebook kijken, bedankt voorde tip!

  • 13 December 2012 - 19:58

    Sandra:

    Ik zal eens op facebook kijken, bedankt voorde tip!

  • 19 Januari 2013 - 12:17

    Dennis Kluytmans:

    Hey Edwin,

    Bij deze toon ik mijn respect voor wat jij en kim daar doen in Cambodja doen!
    geweldig werk houd dit vol.

    Ik ben bij deze pagina gekomen dankzij uw collega's, en wil u laten weten dat onze afspraak waarin ik voor u in de houding zou gaan staan mij nog niet is ontgaan.

    Nogmaals alle respect, en een geniaal bericht hier!

    groetjes
    Dennis Kluytmans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Edwin en Kim

Actief sinds 20 Nov. 2010
Verslag gelezen: 685
Totaal aantal bezoekers 96787

Voorgaande reizen:

02 Maart 2011 - 01 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: