Gezinsuitbreiding! - Reisverslag uit , van Edwin en Kim Zuidema-Nikijuluw - WaarBenJij.nu Gezinsuitbreiding! - Reisverslag uit , van Edwin en Kim Zuidema-Nikijuluw - WaarBenJij.nu

Gezinsuitbreiding!

Door: kimenedwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin en Kim

01 November 2011 | ,

We willen erg graag ons nieuwe gezinslid aan jullie voorstellen: Binky, onze kitten!
We denken er al een tijdje aan om een kat te nemen; voor de gezelligheid, maar ook om ratten te vangen. Nou zien we overal nesten puppies, maar kittens zagen we nergens. Tot Edwin afgelopen zaterdag langs een winkeltje reed waar hij een kitten zag. Aan de mevrouw van het winkeltje vroeg hij of ze meer kittens had, hoe oud ze waren etc; vrijblijvende informatie zeg maar. Maar de vrouw tilde de kitten op en duwde hem bij Edwin in z’n handen! Hij mocht hem meenemen, voedingsadvies: rijst en vis!

Binky is nog erg klein en mager, we gokken op een week of 5-6. Verder zijn we redelijk zeker dat hij een katertje is, maar pin deze paraveterinair daar niet op vast ;-) Hij is dus eigenlijk te vroeg bij zijn moeder weggehaald. Hij roept de hele dag om eten, eet het liefst van je vinger en wil vooral veel knuffelen; hij mist z’n moeder dus. We proberen dus maar zo goed mogelijk surrogaatmoeder te zijn. Uiteraard kan je hier geen kittenmelk kopen, dus we behelpen met rijst en blikjes vis. Sowieso kan je hier geen kattenbrokjes kopen, dus Cambodjaanse katten eten met de pot mee of wat ze op straat vinden/vangen. Na één dagje diarree van al dat nieuwe voedsel, heeft Binky gisteren een mooie, bijna stevige keutel gelegd; we waren erg trots!

De plotselinge komst van Binky gooide wel bijna onze weekendplannen in de war. Omdat de vader van de koning zaterdag jarig was, was het maandag een nationale feestdag = vrij(logisch toch?). Een mooie gelegenheid voor Edwin om weer eens met mij richting het olifantenproject te gaan, want dat was weer een tijdje geleden. We zouden dan op zondag al gaan en in één van de gastenbungalows slapen, een soort mini-weekendje weg. Maar nu hadden we ineens een ‘baby’ om rekening mee te houden! Dus wat doe je dan….? Nou, gewoon spullen pakken, een ‘kittentas’ maken en Binky meenemen naar de jungle! Hij heeft z’n eigen mandje, een geïmproviseerde kattenbak en bordje om van te eten. Dit alles hebben we meegesjouwd naar het project met een grote rol wc-papier voor eventuele ongelukjes! Zoals het goede ouders betaamd hebben we al tig fotosessies met Binky gehouden en die willen we jullie natuurlijk niet onthouden ;-) Op sommige foto’s kunnen jullie zijn jungle-avonturen zien.

Tijdens onze dag met de olifanten heeft Edwin voor het eerst één van de olifanten aangeraakt! Een hele mijlpaal, want dat vindt hij best spannend. Daarna had hij de smaak te pakken en heeft ook meegeholpen met het wassen van zeven olifanten. Binky heeft hier allemaal niks van gemerkt, hij heeft heerlijk bij mij en ‘tante’ Jemma liggen slapen!

Volgende week kondigen de volgende feestdagen zich alweer aan: het waterfestival. Het was oorspronkelijk de bedoeling dat wij met andere VSO-ers mee zouden doen aan de bootraces in Phnom Penh. Dit is een jaarlijkse roeiwedstrijd op de Mekong tijdens het waterfestival. Door alle overstromingen heeft de regering echter besloten het festival en de races af te lasten. Het geld dat daarmee bespaard wordt willen ze uitgeven aan het helpen van mensen die zijn getroffen door het hoge water. Fingers-crossed dat de regering zich aan deze nobele belofte gaat houden…
Voor ons betekent dat dat we een vrije week hebben en dus niet naar Phnom Penh hoeven. We hadden gepland om voor het eerst richting kust te gaan, maar hebben nu Binky… We wachten even af hoe het hem deze eerste week bij ons vergaat en overwegen serieus om hem mee op vakantie te nemen! Het reisje naar de jungle ging hem ook goed af, dus wie weet…

• 01 November 2011 - 11:01

Jeltje:

Wat een leukertje!! Wat zullen jullie trotse surrogaat pappa en mamma zijn!
    En jullie hebben Neil's satelliet stoel geerfd zie ik. Mooi kattenmandje.

• 01 November 2011 - 11:43

Sarah:

oooh gossie, wat lief!!!

• 01 November 2011 - 11:55

Rosanneke:

OOOOOOH, WAT EEN CUTIE!!!!

x Roos

• 01 November 2011 - 12:44

Imke:

Gefeliciteerd met de nieuwe spruit! Wat een liefje en wat issie nog klein! En dan al op avontuur in de jungle: respect :-)

XX Imke

• 01 November 2011 - 12:56

Leandra:

Tja, het is een schatje! Maar jullie geven al precies aan waarom wij toch maar niet aan gezinsuitbreiding zijn begonnen... en we hebben geen zin om na twee jaar wéér van een kat afscheid te moeten nemen (moest in Nederland al, met bloedend hart). Maar we zijn jaloers!!!!

• 01 November 2011 - 16:11

Suus:

Hallo samen
    Wat een klein popje is het! idd nog heel jong! En er staat ook een leuke hond op de achtergrond!
    Zorg maar goed voor jullie kindje, maar dat komt vast wel goed of niet Kim!
    Leuk shirt heb je aan trouwens haha!

Groetjes

• 01 November 2011 - 17:32

Gaby:

Wat een schatje!
    Echt een leukertje....
    Groetjes Gaby xx

• 01 November 2011 - 18:14

Stefan En Kirsten:

Binky is de bom! Wat een lieverdje! Blijft ze de hele dag zo dicht bij jullie in de jungle? Puma was 'm allang gepeerd haha!

• 01 November 2011 - 18:51

Ben En Marion:

Wat een schatje, lekker knuffelen en mee nemen op vakantie, en Edwin wat stoer van je olifanten aanraken en zelfs meewassen, Ben is een beetje jaloers dat je zo lekker ligt te maffen. heeft hij nu geen tijd voor, moet veel geklusd worden hier.
    Geniet van jullie vakantie, wij gaan wel naar de Frater.
    Groetjes en een knuffel voor Binky

• 01 November 2011 - 20:06

Hannie:

Wat een lief snuutje!

• 01 November 2011 - 22:23

Maud:

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst.

• 02 November 2011 - 01:13

Nelleke:

Gefeliciteerd met Binkie! Hij moet nog wel even groeien voordat hij zijn naam eer aan gaat doen ;-) Het is nu meer een 'droppie'. PS: het was maandag de echter verjaardag van de koning, zaterdag was het Coronatian Day ;-) - wij, 'van de regering', hadden dus twee hele vrije dagen- hoewel ik het niet wist en dus gewoon als enige op dinsdag kwam werken ;-)

groetjes!

• 02 November 2011 - 07:45

Kim&Edwin:

Vannacht is onze kleine Binky overleden. Hij was helaas te klein en zwak.. We hebben hem proberen bij te voeren en te knuffelen maar het heeft niet mogen baten. Hij is in onze tuin begraven. We zullen hem missen. Rust zacht lieve Binky...

• 03 November 2011 - 07:43

Lucre:

oh, wat een schatje. je ziet hem bijna niet in de stoel. superlief.

• 03 November 2011 - 07:45

Lucre:

oh, sorry, ik zag net jullie bericht. wat erg dat hij er niet meer is. heel veel sterkte.

• 03 November 2011 - 10:19

Susanne :